جاذبه های باستانی آنتالیا
نوشته شده توسط : fnz.pni

 غار دامالاش آنتالیا

 غار دامالاش آنتالیا مكان مناسبي است براي گردشگران تور آنتالیا كه در آن علاوه بر ديدن مناظر خارق العاده طبيعي امكان ديدن سنگهایي که تغيير شكل پیدا کردند نیز هست . در اين غار ديوارهای سنگي كه به شکل عجیبی در گذر زمان تغيير شكل داده اند نیز تصاوير بسيار زيبايي را بوجود آورده است . در همين محدوده موزه باستان شناسي و قوم نگاري نيز وجود دارد كه بازديد از آن نيز برای گردشگران تور آنتالیا تعطیلات اردیبهشت 95 جالب است .

از مكان هاي ديدني ديگر که به علاقه مندان سفر تور آنتالیا ویژه بهار 95 در اين منطقه پیشنهاد می کنیم 3 غار دريایی بنام هاي فسفرلوماعا که به معناي غار فسفري با تركيبات سنگي درخشان و شب تابي كه در خود جاي داده است میباشد .كيزلارماعاراسي که غار دخترها كه در گذشته محل نگهداري اسراي زن توسط دزدان دريایی بوده و عاشيک لا ر ماعاراسي كه دسترسي به اين 3 غار با قايق برای گردشگران تور آنتالیا خرداد 95  امکان پذیر است. 

 



شهر باستانی پرگا آنتالیا

 این شهر زیبا یکی از شهرهای تاریخی یونانی در آنتالیا می باشد که یکی از جاذبه های گردشگری تور آنتالیا به شمار می رود . این شهر در جنوب غربی ترکیه و در ساحل مدیترانه واقع شده است . پرگا یکی از زیباترین شهر های باستانی در دوره هلنی بوده است . معبد آرتمیس و خانه آپولونیوس ریاضیدان معروف یونانی نیز در این منطقه واقع شده است .کسانی که قصد سفر با تور آنتالیا خرداد 95 را دارید حتما از این مکان دیدن کنید.

شهر پرگا آنتالیا هزار سال پیش از میلاد ساخته شده است .با این که امروز از این سرزمین باستانی چیز زیادی باقی نمانده است اما همانند تخت جمشید ایران زیبایی های خاص خود را دارد امروزه از این شهر باستانی برج ها ، ستون ها ، دروازه ها و استادیوم تخریب شده ای برجا مانده است که با زیبایی خاص خود بسیاری از گردشگران تور آنتالیا را به سمت خود جذب کرده است .

شهر باستانی پرگا آنتالیا





:: موضوعات مرتبط: تور انتالیا , ,
:: برچسب‌ها: دیدنی های آنتالیا , جاذبه های گردشگری آنتالیا , جاذبه های توریستی آنتالیا , بهترین جاذبه های توریستی آنتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 241
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: